23 Ocak 2013 Çarşamba

ZENCEFİLLİ HAVUÇ ÇORBASI


Malzemeler:

1 adet soğan
2 diş sarımsak
1 büyük havuç
1 t.kahve fincanı kırmızı mercimek
1 tatlı kaşığı taze zencefil
2 çorba kaşığı zeytinyağ
tuz
karabiber

Yapılışı:

Sğanı yemeklik doğrayıp yağda sarartıyoruz.Sarımsakları ve zencefili kabaca doğrayıp ekliyoruz.Biraz soğanla soteledikten sonra dilimlediğimiz havuçları ve mercimeği ekliyoruz.Üzerini örtecek kadar su veya varsa tavuk suyu ekliyoruz.Kaynadıktan sonra kısık ateşte 20 dk kadar pişiriyoruz.Küçük bir tencere çorba oldu bundan ve tümü için 1 çay kaşığı kadar tuz attım,karabiber ilave ettim.Hepsini blendırdan geçirdim,misss.Afiyet olsun.

Not:

1 yaş altı bebekler için tuz kullanmayın.Üzerine kendi tabirimle 'turşu olamayan' pancarımdan rendeledim.Neden turşu olamayan?Çünkü tuzsuz turşu olmaz di mi ;) Tarifi burda . Ve incecik doğradığım körpe taze soğan serpiştirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder