7 Şubat 2013 Perşembe

ÖRGÜ ÇİN BÖREĞİ


Dün aklıma düştü bu börek..Lise yıllarımda yapmıştım ilk.Aslında yapmıştık,sınıfça :) Mutfak dersinde uygulama atölyesinde sevgili öğretmenimiz Nevin Aynur ' la yapmıştık..Kulakları çınlasın...Aslında çin böreği yufkaya sarılıp galeta ununa bulanarak yapılır.Hem dışı hem içi avcı böreğine benzer.Orjinalini yapayım ben derseniz 1 kg yufka,yumurta ve galeta ununa ihtiyacınız var hamur yerine.Sigara böreğinden kalınca sarılır.Önce yumurta sonra galeta ununa bulanır.Yağlanmış tepsiye dizilir ve 180 derecede pişirilir.Tarif hala gözüm gibi baktığım lise defterimden..


Malzemeler:

İç malzeme için :

300gr dana kıyma
1 adet soğan
1 adet patates
1 adet havuç
1 su bardağı ceviz içi
yarım çay bardağı köftelik bulgur
tuz
karabiber
kimyon
pul biber
zeytinyağ

Hamur için:

125 gr tereyağ
yarım pk yaş maya
yarım su bardağı ılık süt
aldığı kadar un

Üzeri için:

4 yumurta sarısı

Yapılışı:

Önce hamuru yoğuruyoruz.Ilık sütte mayayı açıyoruz.Oda sıcaklığındaki tereyağla birlikte yoğurma kabına alıyoruz.Ele yapışmayan bir kıvam elde edene kadar un ekliyerek yoğuruyoruz.Ben hamura tuz ve şeker kullanmadım Mert de yesin die.Ilık suyla gerekirse kıvam ayarlayın.Sonra kapak kapatıp sarın sarmalayın en az yarım saat dinlensin.Yağ oranı fazla olduğu için ekmek hamuru gibi kabarmıyacaktır.


İç malzemeye başlıyoruz ardından.Önce eti kavuruyoruz.Soğanı ince doğruyoruz ve ekliyoruz.Kısa sürede buluşmaları önemli kıyma daha yumuşak olur.Havucu ve patatesi rendeleyip ekliyoruz..Karıştırarak pişiriyoruz.En son dövülmüş cevizi,bulguru ve baharatları ilave edip karıştırıyoruz.Atını kapatıp soğuması için 20 dk kadar bekliyoruz.


Harcımız ılınınca hamur dinlenince geçiyoruz şekil vermeye..Ben önce ikiye ayırdım.(Ilık su takviyesinde suyu fazla kaçırınca hamurum çok oldu haliyle.O yarıyı keten tohumuyla yoğurdum  top haline getirip kenara aldım.Börekleri yapana kadar kenarda bekledi.Sonra onu o haliyle yağlı kağıt üzerine koyup tepsiye yerleştirdim ve 190-200 derecede güzelce kızarana kadar pişirdim.Ekmek oldu kendileri...)Diğer yarıyı da ikiye ayırdım.Hafif unladığım tezgaha koydum ve açtım.Kalıp olarak çaydanlığın kapağını kullandım.Bir yarımdan 5 kalıp çıkardım.Daireleri sırayla işledim.Her bir daireyi önüme alıp oval olması için bikez merdaneyle geçtim üstünden.İki kenarına 6şar kesik attım.Harcı ortasına koyup saç örgüsü gibi ördüm ve yağlı kağıt üzerine aldım.Bu minikler Mert için.Kalıp çıkarırken artan hamurla diğer yarıyı birleştirdim yoğurdum ve tekrar ikiye ayırdım.Onları da uzunlamasına oval açtım.iki yanlarına karşılıklı kesikler attım 1-2 parmak kalınlığında.Ortasına harçtan doldurup ördüm ve tepsiye yatırdım.Yumurta sarılarını azıcık soğuk su katarak çırptım ve fırçayla böreklerin üzerine sürdüm..İsterseniz susam ,çörek otu serpebilirsiniz.Önceden 175 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.Afiyet olsun...  

Harcım biraz arttı,buzluğa kaldırdım.Bi yufka aldığımda orjinal çin böreği yapıcam hevesimi alamadım :)







   




Bu minikler Mert için..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder