2 Şubat 2013 Cumartesi

ETLİ BADALAN


Malzemeler:

1 kg badalan
400 gr keçi eti 
1-2 adet havuç
1 orta boy soğan
2-3 diş sarımsak
1 çorba kaşığı biber salçası
3 çorba kaşığı zeytinyağ
kimyon
tuz
karabiber  

Yapılışı:

Bugün buzluğumdan yemek yaptım..Badalan die biliyorum bilmem başka adı varmı..Kuru fasulyenin tazesi kurutulmamışı :) Keçi etim de buzluktan haşlanmış olarak kaldırmıştım.Siz dana ya da kuzu kullansanız hatta bi de suyundan da koysanız muhteşem olur.Bir de biber salçası dedim ama ben geçenlerde yaptığım közlenmiş biber sosumdan 2 çorba kaşığı kullandım..Kendileri nasıl bişeydir diye merak ederseniz buyrun.Gelelim yapılışına...Soğanı yemeklik doğrayıp zeytinyağda soteliyoruz.Pembeleşmeden küp doğradığımız havucu ve ince kıydığımız sarımsakları ekliyoruz.Biraz çeviriyoruz..Biber sosunu veya biber salçasını ekleyip yine karıştırıyoruz güzelce.Badalanı ilave edip üzeri bir parmak geçecek kadar su ve ya varsa et suyu koyuyoruz.Kaynadıktan sonra orta ateşte kapağı kapalı şekilde yaklaşık 30 dk pişiriyoruz.İstediğiniz kıvama gelen fasulyelere önceden haşladığımız kuşbaşı etleri ekliyoruz.10-15 dk daha pişiriyoruz.Altını kapatıp baharatlarını ilave ediyoruz.Bol kimyon çoookk yakışır..Afiyet olsun..

Not:

Yanına da pilav iyi gider ;) Mert bayıla bayıla yedi sanırım çok da acıkmış mış..:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder