19 Aralık 2012 Çarşamba

FIRINDA SEBZELİ BÜTÜN PİLİÇ





Bu yemeği geçen hafta yapmıştım hem de çok keyif alarak..Kızarmış tavuğu kim sevmezki, görüntüsü yeter..Ama illaki bişeyleri değiştiricem ya,düşündüm düşündüm...Dedimki neden hep bütün piliç yapıldığında garibimin bacakları yukarı bakar?Yani tamam hayvan ölmüş ama illa sırtı yere mi gelmeli?Kuyruğu dik tutmak lazım die düşündüm :D Hadi gelin şimdi onuruyla gururuyla pişen bu tavuğun öyküsünü anlatalım...

Malzemeler:
1 bütün tavuk
1 büyük kuru soğan
1 adet havuç
2 adet domates
2 adet küçük patates
4 adet tatlı sivri biber
1 adet kırmızı biber
4 diş sarımsak 
yarım limon suyu
2 çorba kaşığı fındık yağı
tuz
kekik karabiber
fırın poşeti

Yapılışı:

Tavuğu yıkayıp süzüyoruz.Kimileri yıkamayın diyor ama kanlı kanlı kalan yerlerini ben görmek istemiyorum açıkçası.Limon,tuz,kekik,karabiber ve yağı karıştırıp tavuğu bu karışımla güzelce ovuyosunuz.Narince değil edivenle değil..Bildiğin tavukla temas ederek:)böyle daha lezzetli oluyo kanımca..Sebzelerimizi iri parçalar halinde doğruyoruz.Sarımsakları bikaç parçaya ayırmayı unutmayın ki lezzetini daha iyi versin.Biraz unu posete koyup hertarafına yayılmasını sağlıyoruz.Sosladığımız tavuğu poşete koyuyoruz.Sebzelerimizi tavuğun altına biriken kalan sosla harmanlayıp tavukla buluşturuyoruz.Sebzeleri tavuğun içine sokma demişti annem ben de öyle yaptım.Poşeti güzelce kapatıp üstünden 5 noktadan iğneyle deliyoruz.Poşete yerleştirme işlemini fırına koyacağınız tepside ya da borcamda yapmanızı öneririm.Çünkü poşet dolunca ordan oraya transfer etmeye çalışırken ağırlıktan yırtılabilir.200 dereceye ısıttığımız fırında sabırlı olup 1,5 saat pişiriyoruz.Sonrasında fırın poşetini kesip malzemeyi olduğu gibi kabın içine naklediyoruz,görüntüdeki gibi.15 dk kadar dereceyi 180e çekip üzerinin kızarmasını bekliyoruz..Sonrası malum :) Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder