2 Nisan 2013 Salı

PİLİÇ SARMA


Malzemeler:

5 adet piliç but
1 adet havuç
1 adet kabak
2 dilim kereviz
5 adet biber
1 adet küçük soğan
3 diş sarımsak
zeytinyağ
karabiber
tuz
limon

Yapılışı:

Kasabınıza tavuk etlerini inceltmesini söyleyin.Ya da evde kendiniz de yapabilirsiniz.Yağlı kağıt arasına serdiğiniz tavukları sert ve düz bi cisimle dövmeniz gerek..Göründüğü kadar kolay bi iş değil bilesiniz ;)Daha sonra incelen tavukların üzerine rendelenmiş sarımsak,tuz,karabiber,zeytinyağ ve limon sıkın..Onlar orda marine oladursun biz diğer yanda sebzelerimizi hazır edelim.Sebzelerimizi birer parmak uzunluğunda jülyen keselim.Kereviz hariç hepsini ayrı ayrı, tavada az yağla soteliyelim.Çok pişirmenize gerek yok.Renkleri dönsün yeter.Şimdi gelelim sarmayaaaa.Tüm sebzeleri eşit şekilde paylaştıralım.Sıkıca tavuğu saralım ve kürdanla tutturalım.Yanmaz ipiniz varsa daha iyi olur..Az miktar zeytinyağ koyduğumuz teflon bir tencereye dizelim hepsini.Kapağı kapalı olarak pişirelim.Lakin dışının kızarmasını istediğimiz için kontrol ederek bir yüzü kızardıkça çevirelim ve mümkün olduğunca kapağı az açalım.Eşit şekilde kızardıktan sonra kenara alalım ve açılı şekilde ikiye keselim herbirini.Afiyet olsun..

Not:

Bu yemeği hertürlü sebze kombinasyonuyla yapabilirsiniz.Hatta ben bidahakine bambaşka bişey düşündüm.. Baharat olarak ben sade tuttum lakin tavuğa her daim köri ve kimyon yakışır ;)


2 yorum:

  1. yarın deneyeceğim şahane olmuş çokta basit Şeniz ellerine sağğlık evde tavuk göğsü var ama yavan mı olur but kısmından mı alsam ?

    YanıtlaSil
  2. Anca görmüşüm yorumunu Zeliha kusuruma bakma...Göğüs etini ben oldum olası kuru ve yavan bulurum.Benim için göğüsün kulanım alanı çorbadır...Doku olarak daha düzgün inceltilir ama tercih senin tabiki ;)

    YanıtlaSil