6 Mart 2013 Çarşamba

ŞİRİN BİŞEYLER


Malzemeler:

1 adet yumurta
2 çorba kaşığı yoğurt
20 gr tereyağ
2 çorba kaşığı bal
aldığı kadar tam buğday unu
1 paket %70 kakaolu bitter
hindistan cevizi
kuş üzümü
ceviz
kürdan

Yapılışı:

Yumurta,yoğurt,oda ısısında tereyağ ve balı derince bir yoğurma kabında karıştırıyoruz.Aldığı kadar un ekleyerek ele yapışmayan bir kıvama gelene kadar yoğuruyoruz.Unladığımız tezgaha alıp merdaneyle açıyoruz.Ben kalp kalıp kullandım ama siz istediğiniz kalıbı kullanabilirsiniz..Kalıpla kestiğimiz kurabiyeleri tepsiye diziyoruz.Bir kısmına kürdan saplıyoruz.Hamurun artanını ben çanak yapmak istedim.Bunun için yine merdaneyle açıp çaydanlığın kapağını kullanarak kestim ve mümkün olduğunca incelttim.Silikon cup cake kalıplarına yerleştirdim. Hepsini 175 derecede 15-20 dk pişiriyoruz.Kenarda onlar ılınırken çikolatayı benmari usulü eritiyoruz.(Benmari: İçi su dolu tencerenin üstüne cam bir kase yerleştiriyoruz.Kaynayan su kaseye temas etmemeli.Suyun buharıyla ısınan kasede çikolatayı eritiyoruz.) Eriyen çikolataya tek tek kurabiyelerimizi batırıyoruz.İster hindistan ceviziyle kaplayın ister sade bırakın tercih sizin. Çanak şeklinde yaptıklarımıza da çikolatayı kaşıkla doldurup kuş üzümü serpiyoruz.Kenarına da ceviz yerleştirdim ben ;)Hepsini soğuması için buzdolabına koyuyoruz.Afiyet olsun..

Not:

Kürdanlı olanları sunum esnasında sert bir meyveye saplamak gerek.Elma,ayva,portakal vs..Bu kurabiyeyi çocuğunuza çikolata vermek istediğinizde alternatif olarak kullanabilirsiniz.Yine de çikolatayla mümkün olduğunca geç tanışmaları iyi olur.Görseldeki içeceğin tarifi de burda ;) 








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder