28 Ocak 2013 Pazartesi

EV YAPIMI EKMEK


Malzemeler:

3 su bardağı tam buğday unu
yarım paket yaş maya
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tereyağ
2 çorba kaşığı zeytinyağ
çörekotu
kekik

Yapılışı:

Mayayı el dayanır sıcaklıkta bir kase suda şekerle birlikte eritiyoruz.Tüm malzemeleri derin bir kaba alıp ortasına mayalı suyu döküyoruz.Ele yapışmıyacak kıvama gelene kadar ılık su ekliyerek yoğuruyoruz.İstediğiniz kadar çörek otu ve kekik kullanabilirsiniz.Kıvamı olan hamuru kapak kapatıp sarıp sarmalıyoruz ve 1 saat kadar kendilerini unutuyoruz.Ben 3 saat kadar unutmusum :D Nerdeyse dışına taşıcakmış.E malum tabi evde çocuk olunca akıl baştan gidebiliyo bazen..Kabaran hamuru tekrar yoğuruyoruz.Aslında bu yoğurma işleminden sonra da yarım saat kadar dinlendirmek iyi olur ama benim vaktim yoktu,bu aşamayı es geçtim.Avcumdan taşmayacak kadar tutamlar koparıp yuvarladım ve unlanmış tepsiye dizdim.Geniş aralıklar vermeyi unutmayın çünkü daha şişecekler.Yani en az 3 parmak boşluk olsun aralarında.Tepsiyi 15 dk kadar bekletin,buna tepsi mayası deniyor.Fırınlamadan önce üzerlerine bir fırçayla zeytinyağ sürdüm ben, sadece su da sürebilirsiniz.Daha gevrek ve parlak olmasını sağlar.Önceden 200 dereceye ısıttığınız fırına koyun ve yaklaşık 20-30 dk da mis gibi kızarmış olucaklar. Bir tepsiye tüm hamur sığmadığı için geriye kalanları poğaçamsı yaptım ben de.Aralarına hellim peyniri koydum.Enfes oldu sıcak sıcak..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder