22 Aralık 2012 Cumartesi

MULTİ BEBEK KURABİYESİ

Ne zamandır oğluma bir kurabiye yapmak istiyodum..Kafamda uçuşan fikirlerin bir tarif oluşturması pek de uzun sürmedi aslında.Malzemelerin hepsini aynı zamanda evde denk getiremediğimden yeni yapabildim.Neden adı MULTİ?Çünkü içinde neredeyse yok yok!!Beni tanıyanlar bilir ben pek severim bu içinde YOK YOK olan tarifleri.Her zaman bana daha lezzetli daha sağlıklı ve daha besleyici gelmişlerdir.Hoş kimileri de 'ne o öle çorba gibi ne bulduysa katmış' der sevmez ve yemez.Herkesin zevki farklı tabi.Şunu da demeden geçemicem sanırım: bu zaten sizler için değil yetişkinler ebeveynler!!Bu sizin güzel bebişiniz için ;)Mert çok sevdi...Eşim de :D



Malzemeler:

1 yumurta
3 kuru kayısı
3 kuru incir
1/2 elma
1 adet muz
3 çorba kaşığı tereyağ (erimiş olarak)
3 çorba kaşığı tahin
3 çorba kaşığı pekmez
2 tam ceviz rendesi
2-2,5 su bardağı tam buğday unu
1 çay kaşığı tarçın 
1 çay kaşığı karbonat

Yapılışı:

Elmanın kabuklarını soyup küçücük küp doğruyoruz.İncir ve kayısıları da aynı boyda doğruyoruz.Un hariç tüm malzemeleri bir kapta yoğuruyoruz.Homojen bir hal alınca unumuzu eklemeye başlıyoruz.Birden hepsini koymayın ki kıvamını ayarlıyabilin. Elinize yapışmayan kıvama geldiğinde ben resimde gördüğünüz gibi avcumda şekil verdim.Bu şekilde minik eller rahatça tutup yer diye düşündüm.Siz dilerseniz merdaneyle açıp kalıpla da kesebilirsiniz,görsel olarak çok hoş olur.Bu hamurdan verdiğim şekille 1 tepsi oldu,kalıpla keserseniz 2 tepsi çıkar.180 derecede 15-20 dk pişirin. Bebişinize afiyet olsun..

Not: Gün içerisinde atıştırmak ve diş kaşımak için ideal fakat içinde un ve yağ olduğunu unutmayın;)


 Sabah kurabiyeleriyle oğlumun kahvaltı tabağı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder