18 Ocak 2013 Cuma

YULAFLI KURABİYE


Malzemeler:

2 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 çorba kaşığı tereyağ
2 çorba kaşığı zeytinyağ
2 çay bardağı yulaf
2 su bardağı tam buğday unu
7-8 adet küçük doğranmış kayısı kurusu
7-8 adet küçük doğranmış incir kurusu
1 avuç dolusu dövülmüş ceviz
1 avuç dolusu susam
yarım çay kaşığı tarçın
3 damla vanilya esansı
(1 çay bardağı şeker)
(1 pk kabartma tozu)

Yapılışı:

Ayırdığım malzemeler hariç tümü bir kapta yoğurulur.Ele yapışan bir kıvamda oluyor.Kaşık yardımıyla tepsiye 1 çorba kaşığı ölçüsünde koyuyoruz.Ben karışımı denemek amaçlı Mert'e 2 tane yaptım,üzerlerine balkabağı dilimi koydum içine batırarak.Kalan karışıma parantez içine aldığım malzemeleri ekledim bizim için.170 derecede 20 dk. pişirdim.Sonuç:......Harikaaaa!!Ben bayıldım.Evim misss gibi koktu.Ben çok severim kek kurabiye kokan evleri..Mert şimdi uyuyor kalkınca yesin bakalım beğenicek mi?Deneyin size de afiyet olsun ;)


1 yorum: