14 Ocak 2013 Pazartesi

MULTİ TAHILLI SEBZE ÇORBASI


Malzemeler:

2 çiçek karnabahar
1 küçük kuru soğan
1 küçük patates
1 küçük havuç
2 çorba kaşığı kırmızı mercimek
1 çorba kaşığı kepekli köftelik bulgur
2 çorba kaşığı yulaf
maydanoz
nane
1 çay kaşığı tereyağ
1 tatlı kaşığı zeytinyağ
2 çimdik tuz
karabiber
1 çay kaşığı kimyon

Yapılışı:

Yeşillikler ve baharatlar hariç tüm malzemeler üstünü örtecek kadar suda haşlanır.Yaklaşık olarak 15 dk da pişmiş olur.Ben çorba yapacaksam bile hafif diri kalmalarını seviyorum.Canı çıkmış mıncık mıncık olmuş sebze posa olmuş demektir benim için..Efem neyse...Altını kapatıp yağ,baharat ve yeşillikleri ekliyoruz.Yeşillikleri doğramadan ve en son koymak mühim.Hepsini blendırdan geçiriyoruz.Afiyet olsun...

Not:

Tam 2 kaselik ölçüdür bu.Biri bebişinize biri de size ;) 1 yaş öncesi için tuz kullanmayın.

6 yorum:

  1. harika bi tarif....başarılar...

    YanıtlaSil
  2. Mahide Bileydi......şenizcim tariflerin mükemmel...keşke çocuklar küçükken böyle imkanlar olsaydı diyorum ....neyse torunlara deneriz teşkkürler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Mahide Teyze..Devir değişti anneler bilinçlendi ya da bilinçlenmeye çalışıyor.Çorbada benim de tuzum olsun dedim.

      Sil
  3. hımmm çok nefis görünüyor bayıldım ilk fırsatta yapıcam kızıma :)))

    emine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızınıza yaptığınız zaman tekrar yorum yapın lütfen..Umarım beğenir..

      Sil